Hej

jag ska bara lägga ut ett recept: Smariga muffins med pepparkakssmak
tid: 25 min varav 10 min i ugnen.

Ingredienser:
2st ägg
1,5 dl strösocker
1,5 tsk bakpulver
1 tsk malen kardemumma, 1 tsk malen kanel och 1/2 tsk malen ingefära
3 dl vetemjöl
75 g smör
1 dl mjölk
2 msk lingonsylt

Utrustning du behöver:
elvisp
20 st bakformar

Gör så här:
sätt på ungnen på 225 grader
sedan smält smöret och låt svalna
vispa ner ägg och soker men elvisp till en ljus smet
vispa ner bakpulver och kardemumma, kanel och inefära
tillsätt vetemjöl, smält smör, mjölk och lingonsylt och rör eller kör med elvisp på lägsta hastigheten till en jämn smet
klicka ut smeten i papersformar på en plår
grädda i ugn i 10-12 min 
ät och njut ps.det blir super gott!!
 
puss och kram Fanny<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0